Forum

• 50/50 Skrevet d. 24.02.2010 Kl. 11:15
    lars siger: Hej alle.
    Dette er mit første indlæg og jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så bær over med mig hvis dette lyder "kejdet".
    Jeg er far til en dejlige dreng på 5år, min kone og jeg valgte for et år siden at fyltte fra hinanden og dele vores dreng 50/50.
    Nu er der snart gået et år og vores dreng, kommenter ofte, på mange forskellige båder at han gerne vil have os begge, på en gang,
    Jeg efterlyser en måde hvorpå vi kan forbedre vores 50/50 deleordning på, inden ordningen evt. bliver lavet om til en 60/40 ordning, som jeg ikke kan se gør nogen forskel på vores drengs, ønske om at have os begge på en gang.
    Mkh. pws
  • RE: 50/50 Skrevet d. 24.02.2010 Kl. 19:43
    Mangsosteens (Kvinde, 45) siger: Der er vel ingen måde i kan give dem det, de gerne vil have - nemlig have jer begge på en gang. I hvert fald ikke i dagligdagen. Men I kunne måske nok lave nogle familiearrangementer en gang i mellem? Det har vi i hvertfald haft glæde af. Du ved en middag en gang imellem eller en kop kaffe.

Man kunne jo osse forestille sig at I havde ham længere tid af gangen end en uge. Eller at den af jer der havde ham mindre i hveragen havde ham længere i ferien. Det behøver jo ikke være en ordning for livet ?
    Håber det hjalp - ellers skriv igen. det er jo et supersvært spørgsmål Her på siden ligger der vist nogle artikler om forskellige fordele og ulemper ved div. deleordninger i den sektion der hedder "viden om"
    Mh. mangosteens
  • RE: RE: 50/50 Skrevet d. 24.02.2010 Kl. 23:58
    pws (Mand, 112) siger: Tak for svaret Mangosteens.
    Min"kone" og jeg har allerede en fin ordning, ang. fællesspisning, vi gør det at, når vi "skifter" laver vi aftensmad til hele hustanden, så på den måde, bliver det et ok skift og vores dreng er sammen med sine søsnende, både hos mig og sin moder.
    Til fam. sammenkomster deltager vi , stort set til alle, stadig på begge sider.
    Nej jeg eftersøger nogle redskaber, så vi ikke kommer til at gøre vores dreng, usikker, bange, ja i det hele taget fortræd.
    Jeg vil prøve at se under "viden om" som Du anbefaler.
    Mkh. pws.

1
Send mig en notifikation omkring nye emner på: RSS

Fokus

Skilsmissefamilie? Start her:

Fokus

Brug det rigtige værktøj: Til samarbejdet om børnene danner online værkøjet på 2hjem.dk en god basis. Opret en gratis prøveperiode for dig og din medforælder i dag.

› Læs mere Tag ansvaret for det gode samarbejde i dag!

Facebook